Saturday, September 21, 2013

Amazing Japanese Snack Food





Japanese sweets
I have an acute feeling through my experience living in abroad that how nice Japanese snacks and sweets are. There is no wonder that it's delicious. In addition, it has wide variety of selections and attractive package designs that American snacks have no chance against. 

In LA, I can buy Japanese snacks in Japanese super markets, but they are too expensive and I can't get any delicious Japanese sweets that we can buy in convenience stores in Japan. Also, there are some Japanese snack packs in Amazon.com and some Japanese snack lovers order it, but it's bit expensive because, these are imported from Japan, so comments show "It's delicious, but too expensive" 

http://www.amazon.com/Japanese-Snack-Food/lm/R2ART6RG78NIRB 

American snack
 As for American snacks situation, simply put, it's boring.
It's huge and cheap. For instance, there are a lot of potato chips in super markets distributed by a lot of makers that I feel it's too much!! However, these chips have really similar flavor. Sour cream, BBQ, Cheddar cheese,,, That's it!! These flavors are easy and strong, then I will get tired of eating.     


 


In Japan, there are more wide variety products and they release new flavors like every month. However, American companies make same product and produce in large volume to sell with cheaper price. So, I never have fun in super markets in the U.S.

Actually, if I give Japanese snack to American friends, most of them say "Wow delicious!! " and looks happy. Also, if you search the words" Japanese snack" on the internet, you can find the web site that some American bloggers are reviewing Japanese snack.



Review site
Then, I was wondering why Japanese snack makers don't accelerate overseas expansion. I never seen any Japanese snacks in supermarkets in the U.S. If they start a local production, they don't have any reason to lose in flavor, texture, wide selection and package design compared to American snacks.
According to the internet, Japanese snack companies used to be inactive about oversea business compared to car and electric companies. However, more companies are accelerating oversea business to Asia and North America recently.

http://quirkspace.com/jsfr/

Especially, Calbee is making effort to achieve ten times the oversea sales. Calbee started to sell their product called "Kappaebisen" in 1970, but the sales scale was really small and they didn't focus on oversea business too much. However, they started to provide their product "Jagabee" to Pepsico and they started to sell the snack "Ruffles Crispy Fries" from last September. The price is cheap only $1.09 and sales is really good so far. The sales result of their oversea business is amazing 63% up in North America, 139% up in China, and 59% up in Korea compared to last year.

Calbee new product
 Without realizing, Japanese snack makers have been fighting in the small Japanese market for long time and then they became the top runner who can make the top class quality of snacks. I'd like to ask them to do more oversea business, but I have one request for them. Please do not survey to know local customers too much and keep their original flavor that they believe the best flavor and the best quality. Please do not release a cheddar cheese flavor because of market research result.

Written in Sep 19






 Amazing Japanese Snack Food 日本語版


日本のコンビニスィーツ
海外に住んでいてつくづく感じるには日本のお菓子、デザートの素晴らしさです。
おいしいのは当たりまえで種類の多様さ、パッケージデザインまでアメリカのお菓子がまったく太刀打ち出来ないほどのクオリティがそこにはあります。

LAでも日系スーパーに行けば大抵のもには手に入りますが,いかんせん高いですね。
あと日本のコンビニで売っているおいしそうなデザート類は基本手に入りません。
アマゾンでも日本のお菓子詰め合わせセットなる物がありマニアの間では人気だそうですが、日本からの輸入の為かやはり割高で「うまいけど高い」というコメントが目立つ。


 http://www.amazon.com/Japanese-Snack-Food/lm/R2ART6RG78NIRB 

アメリカのスーパー
一方、アメリカのお菓子事情ですが、簡単に言うとつまらないです。安くてデカイって感じです。例えばポテトチップスを見ても売り場に行けば、こんなにいらないよ!!っていうくらいたくさんのメーカーのポテチが並んでいるのだがよく見ると同じ味だったりしてつまらないのです。サワークリーム、BBQ,チェダーチーズ味、以上って感じです。味も大味というかわかりやすい感じですぐ飽きちゃいますね。

日本だともっといろんな味があるし、毎月のように新しい商品が棚に並んで常に新しい味が楽しめますが、アメリカは同じ物を大量生産して安く売るとうイメージでスーパーに行ってもわくわくする事は無いです。
レビューサイト
実際、日本のお菓子を現地のアメリカ人にあげるとこれはうまい!!と大抵喜ばれます。ネットで日本のお菓子と検索すると、たくさんのアメリカ人ブロガーが日本のおいしいお菓子のレビューをして紹介しているサイトを見つける事が出来ます。
そこで思うのはなぜ日本のお菓子メーカーはもっと海外展開しないのか?という事です。アメリカのスーパーで日本のお菓子を見かける事は無いです。アメリカで現地生産したら味、食感、種類の豊富さ、パッケージデザインなどアメリカのお菓子に負ける要素がないのになーと思ってしまいます。
調べてみると今まで自動車や電機業界に比べ、日本のお菓子メーカーは海外展開に関して非常に消極的だったみたいです。ただ最近ではアジア、北米を中心に海外に打って出る企業が増えて来ているそうです。
カルビーの新製品
特にカルビーが海外売上高10倍を目指して頑張っています。カルビーは1970年に米国で、「かっぱえびせん」を発売しましたが、規 模は小さく、あまり力を入れてこなかったそうです。しかし、昨年9月に カルビーの米国の工場で生産したじゃがビーをペプシコという現地のお菓子メーカーに供給して「ラッフルズ・クリスピー・フライズ」というブランドで今年5月から販売を開始したそうです。
価格 は1.09ドル(約110円)と手頃で、出だしは好調のようです。カルビーの2013年4~6月期の海外での売上高は、前年同期比で、北米が 63%増、中国が139%増、韓国が59%増とどの地域もうなぎ登りで伸びています。

狭い日本で切磋琢磨してたら知らない間に世界でトップクラスのクオリティのお菓子を作れるようになっていたというのが実情だと思う。日本のお菓子メーカーにはぜひ海外進出してもらいたいのですが、一つお願いしたいのは現地のお客さんのサーベイとかいっさいやらずに日本で作っているそのままの味、クオリティで出して欲しいなという事です。
アメリカではチェダーチーズがはやってるからとかそんな事は気にしないで自分たちが美味しいと思う物をそのまま出していただけるとうれしい。



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